リヴァプールでの生活を綴った日記。 Bits of this and that about my Liverpool life.


by e_rioblanco

SUSHI?: すし?石鹼?

a0072144_2273731.jpg 2nd January 2007.
2007年1月2日。

They do look like real Sushi, don’t they?
本物のおすしに見えると思いませんか?

but they are handmade soap she bought in the
States.
でも、アメリカ製の手作り石鹼なんです、これ。a0072144_2463746.jpg

Isn’t it cool that there is even Wasabi there!
I got this from Sharon’s mum as a Christmas
present.
わさびもちゃんとついてるなんて、なかなかのもので、
シャロンのお母さんからのクリスマスプレゼント。


Today was a belated exchanging Christmas presents day with Sharon, Mike,
and Ruth. Unfortunately we could not meet up on Christmas Eve to do so,
as they were ill.
予定していたクリスマスイブは、シャロンとマイクが風邪をひいたのでぼつになり、
この日は、シャロン、マイクとルースの4人で、クリスマスプレゼントの交換をしました。

It is always exciting to receive presents, isn’t it?
プレゼントをもらう時って、わくわくしますよね。

This year, most of the presents I got for Christmas were somehow
very much in pink.
なぜだか、今年は、クリスマスプレゼントにピンクのものがたくさんありました。


a0072144_2411237.jpgI got this pretty
pinky matched lingerie,
first,

まず、
シャロンにもらった
ピンクのおそろいの下着に、

a0072144_3162889.jpgin this pink floral bag
from Sharon.

それがはいっていた
ピンクのお花のポーチ。





a0072144_3171661.jpgEven Louise who knows me in the time when I was
madly into blue gave me a lovely set of pink
espresso cups and saucers!
青が大好きだった頃のわたしを知っているルイースですら、
とってもかわいいピンクの
エスプレッソカップ&ソーサーをくれたのが、
驚きでした。



I’ve never liked pink before. Still it is not my favourite colour.
I swear that none of my friends who have known me back in school
would pick pink as a colour to describe me, but it looks like
almost everyone who knows me here now thinks that this girly pink
is my colour. Strange, isn’t it? ;)
xxx

ピンクなんて昔はぜんぜん好きじゃなかったし、
今でも、一番すきな色ではないんですが、
なぜか、ここにいるお友達はほとんどみんな、
わたしっていうとピンクなんだそうです。

高校や大学の時の友達に、わたしっぽい色は何色か聞いたら、
ピンクを選ばないこと間違いなし!
そう考えると不思議だ。
xxx
[PR]
by e_rioblanco | 2007-03-05 02:26 | diary