リヴァプールでの生活を綴った日記。 Bits of this and that about my Liverpool life.


by e_rioblanco

World Cup Final

My Italian friend visitied me from South of Wales over the weekend, and after having gone to a Jazz Festival at Southport, we went to watch a final of the World Cup last Sunday, although I'm not a big fan of football. I was going to support France, only because I wanted Zidane to win and also because Argentina (my support of this World Cup!) was already out.... My friend didn't know who to support first. She's Italian, so she should support Italy, but she likes Zidane and personally wanted him to win (I believe almost everybody wanted France to win for him), but at the end of the day she was Italian, she started to support Italy (of course!) ;) There were bunches of people in front of us who were supporting Italy, which was a bit unlucky for me.
It was a quite good match, I think, but I thought that that referee was definitely in favour of Italy!!! (Well, next day I watched BBC news, and they said that 4 Italian football clubs were now under investigation for bribing to choose referees who were in favour of Italy! Would be disgraceful if it's all true.) But but but, the most upsetting thing was that Zidane was red-carded and out of the match!! I just could not believe my eyes what had happened and what he did... I was so disappointed at watching him leave the match like that. He'd been a great footballer for long (well, I don't know much about football, but everybody says so) and should have deserved to stay in the match and to win...... French supporters must have been devastated. Again, it was reported on TV here next day that there was a possiblity that the Italian defender made a racist comment on him. People may think an experienced player like Zidane could or should have handled it a little better, but a thing like this (a racist comment) can cut into the deepest part of your emotions, I believe. I'm not trying to justify his action but I think everybody has this little "button", something in your heart which not to be provoked, and sometimes people have more to protect than fame, I believe. xxx
先週の日曜日、ウェールズから遊びにきていたイタリア人の友達とジャズフェスティバルに行った後、ワールドカップの決勝試合をパブへ見に行ってきました(試合を放送しているパブを探すの大変だった。イギリスが負けたからかなり盛り下がってた、苦笑)。サッカーは全然好きじゃないけど、ジダンに勝ってもらいたくてフランスを応援(応援していたアルゼンチンもとっくに負けちゃったし、、、)。友達もジダンに勝ってほしいと思っていたけど(この決勝見ていた人のほとんどがジダンを勝たせてあげたいって思ってたと思うんですが、、苦笑)、イタリア人の彼女は、イタリアとフランスのどっちを応援すればいいのか最初迷ってて、でも、結局イタリアを応援。私たちの陣取った席がちょうどイタリアを応援している人たちの後ろで、私はちょっとがっかり。
いい試合だったなぁと思ったけど、絶対にあの審判イタリア寄りだった(次の日、イタリアのサッカークラブが自分たちの国をひいきしてくれる審判を選ぶよう後ろで動いていた疑いで調べられてるというニュースをみて、やっぱりぃ~と思った。本当だったらスポーツマンとして恥ずべき行為だよ~)!でもそんなことよりも残念だったのが、ジダンの退場、、、。もう、目を疑った。あんな形で最後の試合を去っていくジダンをみて悲しくなりました。ずっとすごいサッカー選手としてやってきたジダンだからこそ(って、私はサッカーのことよくしらないけど、皆がそう言ってるからそうなんだろうと思って)、優勝してもおかしくないのに、、、。例のイタリアの選手が何か人種差別的な発言をジダンにしたんじゃないかって、次の日にニュースでやっていて、皆同じことを考えてるなと思った。私も友達も試合を見ていて同じことを思ったから。それでも、ジダンくらいに経験をつんだベテランの選手ならそんなことくらいでって思われがちだけど、でも、こういう人種差別的な発言って、思ったより人間の感情の深い部分にぐさっとくるものなんじゃないのかなと思う。だからって、ジダンがしたことが正当化されていいわけじゃないんだけど、それでもやっぱり人間って誰でも触れられたくない何かって心の中にあって、それを守ること以上に大事なことなんてなくなっちゃう時もあるんだろうなぁと、考えてしまいました。
    気を取りなおしてメキシコ料理を食べにいったら、レストランが閉まってるし、なんだか悲しく終わった日曜日でした(笑)。 xxx
[PR]
by e_rioblanco | 2006-07-12 22:47 | sports